سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

برای پوست یا لایه کیک: 1 پیمانه بیسکویت گراهام Graham Cracker خورد شده، 3 ق غ شکر، 1/2 ق چ دارچین، 3 ق غ کره آب شده.

...

برای مخلوط مایه پنیر کیک:

1 لیمو زرد تازه، 2 لیمو سبز تازه، 1 1/2 پیمانه شکر (شکر به دلخواه میتونین کمتر یا کمی‌ بیشتر بریزین)، 3 بسته کرم پنیر 8 اونزی، 5 تخم مرغ بزرگ، 1/4 ق چ نمک، 1 1/2 پیمانه خامه ترش sour cream, و 1/2 ق چ اساره? وانیل با 2 ق غ شکر.

قبل از همه چیز فر‌ رو با حرارت 350 فارنهایت روشن می‌کنیم

در قالب کیک فنری 9 اینچی مواد لایه کیک رو با هم خوب مخلوط می‌کنین و لایه نازکی کفّ قالب و مقداری به دیوارهای آن میچسبانیم. سپس با پوست رنده کن مخصوص پوست لیمو‌ها رو رنده می‌کنیم و در کاسه ی با پنیر با هم زن برقی آرام هم می‌زنیم و شکر، تخم مرغ‌ها و نمک را اضافه کرد و حدوداً 10 دقیقه با درجه? حد وسط هم می‌زنیم. مایه آمده شده را داخل قالب ریخته و در پنجره? پائین فر‌ به مدت 45 دقیقه یا تا موقعی‌ که پنیر خودش رو بگیرد میگذاریم تا بپزد. سپس میگذارم به مدت 20 دقیقه تا خنک شود.

در این فاصله خامه? ترش را با 2 قاشق شکر و وانیل خوب با همزن به مدت 1 دقیقه یا تا موقعی‌ که شکر کاملا حل شود می‌زنیم. و روی کیک خنک شده میکشیم و دوباره به مدت 15 دقیقه میگذاریم بپزد. وقتی‌ تمام شد بعد از 30 دقیقه که کمی‌ خنک شد در یخچال برای چند ساعت میگذاریم تا کاملا خنک شود. سپس با کارد یا چاقوی نازک کیک را از دیواره‌ها جدا کرده و فنر دوره کیک را باز می‌کنیم و در ظرف دلخواه گذاشته و روی آن را با سلیقه? دلخواه با میوه و خامه تزئین کنین.

نوشته شده در جمعه 91/9/24ساعت 11:3 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com