سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

این غذا مثل خورشت خودمون با برنج سرو میشه.

طرز تهیه:

...

اندازه 1-2 نفر

1 قوطی شیر نارگیل، 2 1/2 قاشق غذا خوری پر از هر کدام (روغن، رب کاری قرمز یا رب پننگ، کرم بادوم کوهی و شکر قهوه ی)، 1 پیاز معمولی خورد شده، 3-4 حبه سیر خورد شده، مقداری کم فلفل دلمه ی رنگی به صورت قدی بریده شده، 300-400 گرم فیله سینه?‌‌ مرغ به اندازه کوچک خورد شده، 2-3 برگ لیمو، یک فلفل خشک چیلی در صورت دسترسی یا پودر آن.

اول با مقدر بسیار کمی‌ روغن تیکه‌های مرغ را خوب در ماهیتابه جداگانه هر دو طرف آنها را تفت داده تا این که رنگ آنها سفید و نرم شوند و کنار میگذاریم

روغن را در ماهیتابه داغ کرده و پیاز را در آن کمی‌ سرخ می‌کنم سپس سیرها را به آن اضافه کرده و خیلی کمی‌ تفت داده سپس فلفل دلمه ی ها، شکر، کرم بادام کوهی، و کاری را اضافه کرده و شیر نارگیل را به صورت 1/4 هر بار اضافه می‌کنیم و خوب بهم می‌زنیم تا رب و شکر کاملا خوب حل شود. بعد مرغهای پخته رو افزوده و بعد از چند جوش دوباره 1/4 دیگر شیر نارگیل را ریخته و میگذاریم چند جوشه دیگر بخورد و با ما باقی‌ شیر نارگیل همین کار را دو بار دیگر انجام میدهیم و وقتی‌ سوپ این غذا به غلظتی که رسید خاموش می‌کنیم. در صورتی که مزه? تند دوست دارین میتونین فلفل چیلی را همان اول با شیر نارگیل همزمان مخلوط کنین.


معمولان اینجور غذاهای آسیای با برنج مثل برنج آشی‌ به صورت خشک و چسبناک کته مانند سرو میشود. البته من با همون سبک کته ایرانی‌ این رو دوست دارم.

نوشته شده در شنبه 91/8/13ساعت 11:9 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com