سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

واد لازم حلوا: روغن جامد:150 گرم آرد قنادی:250 گرم کره:20 گرم
مواد لازم شربت: شکر:250 گرم آب:1 پیمانه گلاب:2/1 پیمانه محلول زعفران:3 ق س
کرم حلوا: تخم مرغ:1 عدد شکر:2/1 پیمانه آرد:4/1 پیمانه شیر:2 پیمانه
وانیل:نوک ق چ کره:25 گرم...


مواد رویه حلوا: شکلات:50 گرم خرد شده روغن مایع:2 تا 3 ق س پودر پسته :مقداری

طرز تهیه:روغن را در قابلمه داغ کنید.آرد را درون آن الک کرده و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا زمانی که رنگ آرد قهوه ای روشن شود.کره را اضافه کرده و بعد از اینکه ذوب شد،قابلمه را از روی حرارت برداشته و شربت داغ را کم کم اضافه کنید .حلوا را مرتب هم بزنید تا شربت جذب حلوا شود.دو قطعه کاغذ روغنی 30 در 40 سانتی متر ببرید. حلوا را دو قسمت کرده . هر قسمت را روی کاغذ به ضخامت نیم سانتی متر و ابعاد تقریبی 20 در 25 سانتی متر به شکل مستطیل باز کنید.
بعد از اینکه خنک شد،کرم سرد شده را روی حلوا پخش کنید و حلوا را به آرامی لوله کنید تا به شکل رولت در آید.کاغذ دور آن را محکم پیچیده و رولت حلوا را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود.بعد از یخچال خارج کرده و کاغذ دور ان را کنار زده ،شکلات آبکرده را روی حلوا بریزید و با چنگال طرح بیندازید.(برای ذوب کردن شکلات ،آن را روی بخار آب قرار داده و برای روان تر شدن به آن مقداری روغن مایع اضافه کنید)در صورت تمایل مقداری پودر پسته پاشیده و حلوا را با چاقوی تیز برش بزنید.

کرم حلوا:
تمام مواد بجز وانیل و کره را مخلوط کرده و با هم زن بزنید تا گلوله نداشته باشد.مواد را روی حرارت ملایم گذاشته و مرتب هم بزنید تا کرم پخته و سفت شود.در اخر وانیل و کره را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.روی سطح کرم را نایلون انداخته تا رویه نبندد و بعد از سرد شدن کامل در یخچال استفاده نمایید.
شربت حلوا:
آب و شکر را روی حرارت گذاشته بعد از این که شکر در آب حل شد و جوش امد،گلاب و زعفران را اضافه کرده و بعد از یکی دو جوش حرارت را خاموش کنید.

**اگر برای برش حلوا عجله داشتید،می توانید رولت آماده را برای مدت نیم ساغت ذرون فریزر قرار دهید تا کاملا سرد و سفت شود.کرم باید کاملا سفت باشد،در غیر اینصورت هنگام برش رولت،کرم از میان حلوا خارج می شود و شکل جالبی نخواهد داشت.

نوشته شده در چهارشنبه 91/9/15ساعت 2:48 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com