سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...


3 کاپ برنج (پخته و آبکش شده)، 3 تا تخم مرغ، 3 قاشق پر ماست، 1/4 کاپ روغن با 1/4 کاپ آب، 2-3 ق غ کره.

...

فایل مرغ یا هر قسمت مرغ که دوست دارن با یک پیاز، نصف استکان آب، و کمی‌ نمک در ظرفی جداگانه در حرارت معمولی پخته و کنار میگذریم.

در یک کاسه ی مقداری از برنج پخته را با ماست و تخم مرغ خوب مخلوط می‌کنیم. سپس در ماهتابه ی عمیق یا قابلم ی مورد نظر کره را آب کرده و مخلوط برنج آماده شده را ته ماهتابه ریخته بطوری که کاملا یک دست شود. سپس کمی‌ از برنج سفید آبکش شده روی آن ریخته و مرغ‌های پخته شده را در سطح آن میچینیم و با بقیه برنج کاملا آنهارا میپوشانیم و در آن را گذاشته و در حرارت بین کم و حد وسط برای 5 دقیقه میگذاریم بپزد. سپس روغن و آب را روی آن داده و در ماهتابه یا قابلمه را گذاشته به مدت 20-25 دقیقه بپزد.

میتونین ته چین را در ظرف مخصوص فر‌ پیرکس هم بپزین. در این صورت فر‌ را قبلان با حرارت 350 فارنهایت روشن کرده. کره را در پیرکس آب کرده و مراحلی که بالا ذکر شد را نیز در این ظرف پیرکس انجام بدین. روی پیرکس را میتونین با آلومینیوم بپوشنین و با چنگال چند تا سوراخ ایجاد کنین و در پنجره? وسط فر‌ بگذارید بپزد. بعد از 25 دقیقه چک کنین اگر رنگ دلخواه ته چین در اومده بود آن را از فر‌ بیرون آورید. اگر دوست داشتین رنگش تیره تر شود میتونین کمی‌ طولانی تر بگذارد بپزد.

مخلوط جواهر پلو:

1/4 کاپ از هر یک از (خلال بادام، گردو، فندوق، بادام هندی، تخم کدو، کشمش، cranberry خشک و blueberry خشک). پیاز داغ به مقدار دلخواه، 1 پوست پرتقال رنده شده و تلخی آن گرفته شده. 2/3 لیوان زرشک (شسته و با کمی‌ شکر در روغن حدوداً 1 دقیقه تفت داده شده)

بعد از آن که برنج آمده شد روی آن را با مخلوط جواهر پلو که در بالا ذکر شد به صورت دلخواه تزئین کنین.

نوش جان

نوشته شده در شنبه 91/8/27ساعت 8:28 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com