سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

ارد سفید گندم 2 پ ارد برنج 1/4 پ. روغن مایع ( ترجیحاً روغن افتاب گردان ) 1پ
کره 100گرم ( ترجیحاًً بدون نمک ) ماست 2 ق غ زعفران دم کردهء غلیظ 1/4 پ
شکر 2 پ اب 1 پ گلاب 1/2پ ، هل 10 عدد درسته
اول بگم که من در تهیه حلواى خوب در مصرف زعفران خیلى دست ودلبازم !!!
ارد را روى حرارت ملایم تفت میدهیم و این در حدود 30 تا 40 دقیقه زمان میبرد!! یعنى یکى از نکات مهم یک حلواى خوب داشتن حوصله در این قسمت تهیهء ان است و حرارت ملایم.
تا جایى که رنک ارد نخودى پر رنگ شود ( قهوه اى نشود) در یک ظرف دیگر هم ارد برنج راکمى تفت بدهید وکنار بگذارید.ارد برنج حلواى ما را ترد میکند.
وقتى رنگ ارد گندم نخودى شد هر دو ارد را ترکیب میکنیم والک میکنیم . دوباره به ماهیتابه بر میگردانیم وکمى که داغ شد ( حرارت همچنان ملایم باشد) روغن مایع را اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم وبلا فاصله ماست را کنار ماهیتابه میریزیم و خارج از حرارت خیلى سریع ماست را با مخلوط ارد وروغن ترکیب میکنیم ( ماست در طعم حلوا تاثیرى نداره ولى باعث میشه حلوا بافت نرم داشته باشه و صفت نشه )به حرارت بر میگردیم کره را اضافه
میکنیم وکمى تفت میدهیم ( در این زمان ظاهر حلوا بریده بریده ست که بعد از اضافه کردن شربت درست میشه ) زعفران را مستقیم به حلوا اضافه میکنیم و بلافاصله گلاب را هم ریخته و سریع هم میزنیم واز روى حرارت بر میداریم و شربت رابتدریج به مواد اضافه میکنیم هرگز شربت را یکباره اضافه نکنید و به محض اینکه غلظت لازم را گرفت کافیست . یعنى احتمال داره همهء شربت استفاده نشود،درصورتى که دراین مرحله حلوارا شیرینتردوست داشتید کمى شکربصورت خشک به حلوا اضافه میکنیم نگران نباشید این جورى حلوا تردتر هم خواهد شداز این به بعد باید مرتب و بدون وقفه با قاشق بصورت کشیده کشیده حلوا را ورز دهید بمدت 10 دقیقه وبعد حلوا را در یک قابلمهء بزرگ بصورت گهواره اى تکان دهید تا حلوا به روغن بیافتد و بعد به ظرف مورد نظر انتقال دهید وبعد از خنک شدن ونزدیک سرو روى ان را تزیین کنید.
شربت : اب وشکر را روى حرارت گذاشته وهل ها را خرد کنید وداخل شربت بیاندازید و همینکه شکر حل شد از روى حرارت بردارید وکنار گذاشته تا ولرم شود. شربت را صاف کنید.

نکته : اگر مایل بودید حلوا را بصورت رولت درست کنید کمى روغن ان را بیشتر کنید .
اگر خواسته باشید حلواى دو رنگ درست کنید به اب شربت قبل از اضافه کردن شکر 2ق غ
پودر کا کائو ویا اگر با طعم زنجبیل بخواهید 2 ق غ پودر ان را اضافه کنید


نوشته شده در دوشنبه 92/4/17ساعت 11:44 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com