سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

کره: 227 گرم

وانیل: 1 قاشق چایخوری

شکر: 1 پیمانه

تخم مرغ: 2 عدد

آرد: 2 و 3/4 پیمانه(340 گرم)

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

نمک: 1/2 قاشق چایخوری

برای رویه کوکی:

شکر: 1/3 پیمانه + پودر دارچین: 2 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

1-در ظرفی آرد, نمک, بیکینگ پودر را مخلوط کنید.

2- در کاسه همزن, کره و شکر را حدودا دو دقیقه ای بزنید تا نرم و کرم مانند شوند.

توجه: مقدار شکر موجود در رسپی اصلی 1 و 1/2 پیمانه بوده است, من امتحان کردم, به نظرم زیاد بود , برای بار دوم 1/2 آن را حذف کردم و فقط 1 پیمانه شکر استفاده کردم, هیچ تغییری در کیفیت به وجود نیامد, اما شیرینی آن قابل قبول تر بود. شما می توانید با توجه به ذائقه خود از 1 و 1/2 شکر استفاده کنید یا مثل من 1/2 ان را حذف کنید.

3- تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام را خوب هم بزنید. تمیز کردن اطراف ظرف را با لیسک فراموش نکنید

4-وانیل را اضافه کنید.

5-آرد را اضافه کنید و تا زمانیکه مخلوط نرمی به دست بیاید هم برنید. معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

6- اگر احساس کردید خمیرتان زیادی نرم و چسبنده است و در دست به راحتی فرم نمی گیرد,آن را درون ظرف کوچکتر یا سلفون قرار دهید, رویش را بپوشانید و یکی دو ساعت در یخچال قرار دهید.

7-در این فاصله, داخل سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید, توری فر را در طبقه وسط قرار دهید.فر را در دمای 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. زمانیکه خمیر کوکی سفت شد و آن را از یخچال خارج کردید, فر را روشن کنید.

8-خمیر را به صورت توپ های 2/5 سانتی گرد کنید, در مخلوط شکر و دارچین بغلتانید و در سینی فر قرار دهید,دقت کنید که توپ ها را به فاصله 5 سانتی متر از هم قرار دهید. برای اینکه کوکی های اندازه های یکسانی داشته باشند می توانید از یک قاشق چایخوری استفاده و بعد در دست آنها را گرد کنید. با استفاده از ته یک لیوان, روی کوکی فشار بیاورید تا کمی پهن شوند.

9- سینی فر را به مدت 8-10 دقیقه یا تا زمانیکه روی کوکی ها کمی قهوه ای روشن یا طلایی شود در فر قرار دهید. دقت کنید, هنگامیکه کوکی ها را از فر خارج می کنید, نرم هستند, که با خنک شدن سفت می شوند. اما در کل کوکی سنیکردودل رویه ای ترد و مغزی نرم دارد.

این کوکی ها در ظرف در بسته در دمای اتاق به مدت 10 تا 14 روز ماندگار هستند.


نوشته شده در سه شنبه 92/2/10ساعت 9:42 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com