سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

آرد برنج نرم دویست و پنجاه گرم
روغن قنادی صد و بیست و پنج گرم * (لطفا نکته ذکر شده در متن را بخوانید)
پودرقند نود گرم
زرده تخم مرغ یک عدد
... گلاب یک چهارم پیمانه(تقریبا)
تخم خرفه برای تزیین
زعفران آب زده یک قاشق مربا خوری غلیظ
طرز تهیه:
روغن و پودر قند را با هم زن میزنیم تا سفید شود. زرده تخم مرغ را اضافه کرده میزنیم تا خوب پف کند سپس آرد برنج را به مواد اضافه کرده با دست ورز میدهیم. گلاب را کم کم به مواد اضافه میکنیم تا خشکی خمیر از بین برود.
(ممکن است بعداز ریختن آرد برنج خمیر کمی خشک باشد و در دست حالت نگیرد در این صورت گلاب را کم کم به مواد اضافه میکنیم و ورز می دهیم تا خمیر یکنواخت شده در دست حالت بگیرد و بعد از حالت گرفتن متلاشی نشود فقط مواظب باشید میزان گلاب زیاد نشود و خمیر را شل نکند) در صورتی که بخواهید نان برنجی زعفرانی داشته باشیم خمیر را به دو قسمت تقسیم میکنیم و یک قسمت آن را با زعفران مخلوط میکنیم.
خمیر را 24 ساعت در نایلون در یخچال قرار میدهیم تا جا بیافتد.
بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده میگذاریم به دمای محیط برسد, از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک برداشته در دست گرد کرده در سینی فر چیده روی آنها را مهر یا انگشتانه فرم داده وروی آن تخم خرفه ریخته در فری که با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کرده ایم در طبقه بالا به مدت 10 دقیقه میپزیم. حالا سینی را از فر خارج میکنیم و میگذاریم شیرینی ها سرد شوند سپس از سینی جدا میکنیم.( اگر میخواهید عطر شیرینی هایتان مثل شیرینی برنجی های کرمانشاهی باشد میتوانید نیمی از روغن قنادی را از روغن حیوانی (روغن کرمانشاهی) استفاده کنید.



نوشته شده در پنج شنبه 91/12/10ساعت 11:42 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com