سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

برای خمیر یا لایه زیری: 1 بسته کیک mix لیمویی پودر کیک مثل مارک فرمند، غنچه و یا شیرین عسل، 2/3 پیمانه بیسگویت خورد شده در صورت ممکن از نوع گراهام، 1/2 پیمانه گردوی خورد شده (در صورت دلخواه)، 1/2 پیمانه کره نرم شده. 1 عدد تخم مرغ.

برای مواد روی لایه:

3 اونز کرم پنیر، 1/3 پیمانه شکر، 1 پیمانه خامه Whipping Cream, مقداری میوه خورد شده مثله توت فرنگی،تمشک و انگور بدون هسته، مقداری کم مربای ژله ی انگور برای glaze یا جلا

فر‌ را با حرارت 350 فارنهایت یا حدوداً 180 سانتیگراد روشن می‌کنیم.

تمام مواد خمیر یا لایه را به جز تخم مرغ رو با هم مخلوط می‌کنیم و بعد تخم مرغ رو اضافه کرد و با دست همه مواد را خوب هم می‌زنیم. سپس در سینی گرد مخصوص نسوز پیتزا حدوداً 12 تا 14 اینچ خمیر را به صورت لایه نازک خوب صاف کرده و حدوداً برای 15 دقیقه یا تا موقعی‌ که تقریبا رنگش کمی‌ قهوه شود میگذاریم در فر‌ بپزد.

در این فاصله کرم پنیر را هم می‌زنیم تا کمی‌ باز و پفی شود، شکر را به تدریج اضافه می‌کنیم و با هم زن خوب مخلوط می‌کنیم و سپس خامه را افزوده و خوب هم می‌زنیم تا به صورت خامه? شیرینی کمی‌ پف کرده و فرم پیدا کند.

بعد از این که پیتزا پخت و خنک شد. خامه را روش کشیده و میوه‌ها را به سلیقه? خود روی آن چیده و با مقداری ژله مربای انگور آب کرده و روی میوه‌ها را جلا دهیند.

نکات لازم.

بهتر هست که خمیرتون برای این شیرینی نازک باشه چون که بعد از پخت مثله یک بیسگویت در میاد و اینجوری راحتر بریده میشه. در ضمن بعد از پخت زیاد خمیر را بیرون در معرض هوا قرار ندین چون خشک میشه.

همیشه بهتره که خامه را زودتر تهیه کنین و در یخچال آماده بگذارین.


نوشته شده در یکشنبه 91/9/26ساعت 10:28 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com