سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزباشی

آموزش و تهیه غذاها و دسرهای مختلف و متنوع ...

6 عدد سیب زمینی بیضی شکل کمی بزرگتر از سایز متوسط

روغن گیاهی کمی

8 ق غ  کره

2 فنجان پنیر چدار رنده شده

2 فنجان پیر مانتری رنده شده ( اگر در دسترس نبود میتوان بجای آن از پنیر چدار استفاده نمود )

نمک و فلفل به میزان لازم

500 گرم میگو پوست گرفته و تمیز شده و از قبل سرخ شده ( دستور آن در زیر آمده )

ادویه پاپریکا

طرز تهیه:

   فر را از قبل با حرارت 350 درجه سانتیگراد گرم کنید.

   سیب زمینی ها را کاملا تمیز شسته، سپس با دستمال بخوبی خشک کرده و با چنگال چند سوراخ روی آنها ایجاد میکنیم. با روغن کمی که داریم سیب زمینی ها را چرب کرده و سپس آنها را درون فویل گذاشته، حدود یک ساعت درون فر روی سینی آن قرار میدهیم.

   پس از آن سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و هر یک را از طول با دقت و به آهستگی به دو نیم تقسیم میکنیم. سپس با یک ملاقه کوچک یا با قاشق گرد مخصوص برداشتن بستنی درون سیب زمینی ها را خالی کرده و داخل کاسه بزرگی میریزیم. دقت کنید که خیلی زیاد آنها را خالی نکنید و دیواره ای به قطر 7 الی 8  میلیمتر باقی بگذارید. پوست ها را کناری بگذارید. به ظرف سیب زمینی کره، نمک و فلفل اضافه کرده با همزن با سرعت بالا آنها را مخلوط کنید. پس از آنکه کاملا مخلوط شدند میگوی از قبل آماده شده را با دو نوع پنیر به این مواد اضافه کرده و با ملایمت با هم مخلوط کنید ( حدود 3/1 از پنیر ها را برای آخر کار نگه دارید ). به آهستگی کل این مواد را به پوست سیب زمینی ها برگردانید. دقت کنید که این کار با دقت انجام شود تا به پوست سیب مینی ها آسیب نرسد. سپس روی آنها کمی پنیر بپاشید و روی آن هم کمی ادویه پاپریکا برای خوش رنگ شدن. آنها را درون فر برگردانید برای حدود 20 الی 30 دقیقه تا زمانیکه رنگ روی آن مایل به قهوه ای شود.

طرز تهیه میگوی سرخ شده:

   میگو های تمیز شده را به پیاز و سیر رنده شده و ادویه های دلخواه آغشته کرده و بعد از چند دقیقه آنها را درون روغن زیتون گرم شده به مدت 3 الی 4 دقیقه سرخ نمائید


نوشته شده در جمعه 91/9/24ساعت 11:21 عصر توسط آذین نظرات ()


آخرین مطالب
» دسر لایه ایی
» شیرینی شکلاتی
» حلوای آرد گندم
» بستنی وانیلی و انجیر گریل شده با طعم بهار نارنج
» بامیه
» ته چین مرغ و بادمجون
» پیراشکی گوشت
» ترایفل توت فرنگی و کیوی
» پاناکوتای شکلاتی
» مسقطی

Design By : TopBloger.com